Гурток "Основи комп'ютерної грамоти"
Керівник гуртка
Пильник Ірина Михайлівна
Формування ІКТ-комптентності учнів – один із пріоритетних напрямів розвитку
сучасної загальної освіти.
При
вивченні цього курсу учні продовжують оволодівати основними навичками роботи з
комп'ютером, знайомитися з його можливостями, розвивають логічне мислення,
навчаються використовувати комп'ютер для створення більш складних текстових
документів, складніших малюнків, використовувати прикладні програми для роботи
з архівами, закріплюють знання основних алгоритмічних структур, навчаються
складати алгоритми різних дій, алгоритми для виконавців з різними системами
команд, розвивають свої творчі здібності.
Однією з
характерних особливостей даного курсу є широкі між предметні зв’язки з
історією, географією, фізикою, образотворчим мистецтвом та іншими навчальними
предметами.


У
програмі цього курсу, як і попередніх, передбачено кілька напрямів навчальної
та розвиваючої діяльності учнів.
Перший
напрям – прикладний. Учні закріплюють навички роботи з об’єктами операційної
системи та її налаштування, підготовки та редагування текстових документів
більш складної структури, створення малюнків у графічному редакторі, одержують
навички використання прикладних програм для роботи з архівами та захисту
комп’ютера від вірусів.
Другий
напрям – алгоритмічний. Учні закріплюють поняття виконавця, його системи
команд, алгоритму, знайомляться з новим виконавцем та його системою команд. У
процесі складання алгоритмів для цього виконавця учні закріплюють вміння розрізняти
основні алгоритмічні структури та застосовувати їх у відповідних ситуаціях, використовувати
процедури. Вони також знайомляться ще з однією командою циклу, командою
розгалуження і командою присвоювання. У результаті учні повинні вміти складати
i записувати нескладні алгоритми для виконавця, у тому числі з використанням
процедур, а також тестувати їх для різних обстановок і вхідних даних, відшукувати
та застосовувати алгоритми у своїй практичній та учбовій діяльності. Усе це
спрямовано на розвиток логічного мислення учнів, умінь аналізувати, розкладати
задачу на пiдзадачi тощо.
Третій
напрям — розвиваючий. Учні розвивають свої творчі здібності та логічне мислення
шляхом виконання різноманітних творчих завдань, як у процесі роботи з
прикладними розвиваючими програмами (конструктори, кросворди, логічні ігри та
iншi), так i на теоретичній частині уроку.
